Czy wiecie, że dzieci potrafią pisać wspaniałe wierszyki?


Dzień dobry Wspaniali Odkrywcy!

Czy wiecie, że dzieci potrafią pisać wspaniałe wierszyki?
Poniżej znajdziecie przykłady twórczości młodych poetów :).
Prezentowane wiersze brały udział w ubiegłorocznym
WOJEWÓDZKIM KONKURSIE LITERACKO – PLASTYCZNYM
A gdy wiosna buchnie majem,
cały świat się majem staje ...

 

Jak pisać wiersze? Rady dla początkujących poetów.

Po pierwsze: musicie przeczytać wiele innych tekstów/wierszy (trzeba być nieopisanie oczytanym).
Po drugie: czytanie pozwoli rozwinąć Wam wyobraźnię, wzbogaci słownictwo.
Po trzecie: warto założyć zeszyt rymów.
Po czwarte: warto wziąć udział w warsztatach poetyckich.
Po piąte: trzeba spróbować, najlepszy czas na pisanie wierszy to czas, kiedy jesteście uczniami szkoły podstawowej.
Chciałabym zaprosić wszystkie dzieci do pisania wierszy o tematyce wiosennej, wasze prace wezmą udział 
w tegorocznej edycji konkursu A gdy wiosna buchnie majem, cały świat się majem staje…
                                                                                                      TY TEŻ POTRAFISZ!

                                                                                              Pozdrawiam
                                                                                              Pani Wiosna

Wszystkie prace (wierszyki, bajki, opowiadania) możecie przesyłać mailem na adresy:

Po rozstrzygnięciu konkursu wszystkie utwory zamieścimy w Galerii na stronie internetowej szkoły.

*
Kiedy kwiaty rozkwitają,
boćki z gniazd już wyglądają,
a temperatura rośnie,
to wszystko zawdzięczamy wiośnie!

Gdy z rana jaskółki nas witają,
bzy zapachem przyciągają.
Zajączek po łące kica,
tak ten miesiąc nas zachwyca!

Kiedy słońce mocno świeci,
kiedy na dwór idą dzieci.
Trawa zieleni się w gaju,
to wszystko dzieje się w maju!

Aleksandra G. SP 38


Wiosenny raj

A gdy wiosna buchnie majem,
cały świat się majem staje,
i na drzewach pąki rosną,
to kojarzy mi się z wiosną.

Jest na trawie pierwszy kwiat,
a dopiero wiosny start.
Nie dziwi mnie to ani trochę,
bo kaczkom rzucam chleba bochen.

One w stawie sobie płyną
wraz z pocieszną swoją miną.
Wokół piękna zieleń rośnie,
wszystko spotkać można w wiośnie.

Liście już się pojawiły,
ależ piękny widok miły.
To atrybut tej pory roku
i cały świat pokryty w słonku.

Ono onieśmiela swoją aurą,
aż się na dwór wyjść zachciało.
I wiatr już jest ciepły,
bo wiatry zimne uciekły.

Całe lasy już zarosłe,
to można spotkać tylko na wiosnę.

Hubert M. SP 38


Wiosenny poranek

Bardzo rano się zdziwiłam
kiedy oczy otworzyłam.
Jakiś dziś niezwykły dzień,
jakby uciekł zimy cień.
Za oknami wita wiosna,
bardzo jestem więc radosna.

Świat się cały pięknie zmienia,
Zieleń wiosny jest tak świeża.
Wiatr zapachy kwiatów niesie,
Pięknie pachnie teraz kwiecień.

Wsiadłam sobie na rowerek,
pojechałam na spacerek.
Radość czerpię wprost ze słońca,
piękna wiosna, tak gorąca.

Teraz wciąż się śmieję szczerze,
jadąc sobie na rowerze.
Kręci się za kołem koło,
ale wkoło jest wesoło!

Blanka T. SP EKOLA Wrocław


Wiosenny maj

Gdy na drzewach i krzaczkach zieleń rozkwita,
a słońce na niebie długo świeci,
miesiąc maj serdecznie wita,
cieszą się bardzo dorośli i dzieci.

Dookoła ptaków śpiew słychać wyraźnie,
czarny bez swym zapachem urzeka.
W majowy poranek maszerować jest raźnie,
tu dużo wiosennych niespodzianek nas czeka.

Dużymi krokami nadchodzą wakacje,
maj ciepłem swym o tym przypomina.
Rodzice planują już dla nas atrakcje,
aż każdemu z nas raduje się mina.

Pola F. SP 45


Przebudzenie wiosny

Pani Wiosna obudziła się z rana,
piękna, przy czym trochę niewyspana.
Rosą twarz swoją przemyła
i od razu się obudziła.

Wszystkie zwierzęta się obudziły
jak tylko ją zobaczyły.
Ptaszki pięknie dla niej zaśpiewały,
takim sposobem wiosnę przywitały.

Dookoła biały puch Pani Zimy.
- Zaraz ciebie przepędzimy.
Wiatr już dmucha w biały śnieżek
z polnych dróżek, leśnych ścieżek.

Skrzaty łąki już malują,
żywą zieleń wnet czarują.
Zbiegły się wszystkie zwierzęta:
- My też chcemy pomóc, wnet święta.

Nasiona zdobywa wiewiórka,
a ptaszki sieją kwiaty przez piórka.
Wyrosną wkrótce młode żonkile,
jest pięknie i to by było na tyle…

Maria Ż. SP 35


A gdy wiosna buchnie majem, cały świat się majem staje…

Wiosna po cichu weszła do mojego pokoju, gdy właśnie otwierałam okno. Zapachniało bzem i świeżością.
Z oddali słychać było śpiew skowronków, które nawoływały inne ptaki do wspólnego koncertu. Małe pajączki składały 
z kropli rosy długie, kryształowe korale, które mieniły się kolorami tęczy w świetle jaśniejącego na błękitnym niebie słońca. Jasne chmurki płynące po niebie zapowiadały ciepły dzień. Jasnoniebieskie niebo pełne było ptaków szukających dla siebie nowych domów.
Przelatujące motyle chwaliły się swoimi kolorowymi, namalowanymi przez wiosenne słońce skrzydełkami. Na drzewach pokazały się młode, świeże listki oraz pąki kwiatków, które jak książka otwierały swoje płatki do złocistego słoneczka. Nowe, młode listki pachniały wiosną. Na ziemi zielenił się mech i wychodziła pierwsza, młoda trawka. Na łąkach oraz polanach kwiaty zapraszały owady wabiąc je pięknymi barwami i zapachami. Prześcigały się one w zbieraniu słodkiego, pachnącego
 i złocistego nektaru. Cały świat mienił się tysiącami budzących się do życia barw.

Małgorzata H., SP 45


Maj

Maj to wiosna,
maj to słońce,
cały miesiąc tak bogaty!
Rosną maki i żonkile, tulipany…
Maj to kwiaty!
W maju na łące zobaczysz biedronkę,
konika polnego i kwiatów tysiące.
W maju możesz bawić się z biedronką,
 co się chowa gdzieś pod liściem,
któremu do słońca zwraca się głowa.
A gdy do szkoły w maju mknę,
przy bramie już witają mnie
dwa dęby – potężne tak,
że w ich koronach skrył się
 cały ptasi świat.
Motyle i pszczoły latają tu przy nas,
a mrówki co chwilę szukają mrowiska…

Anna K. SP 45


Wiosna
A gdy wiosna buchnie majem, cały świat się majem staje.

Siedząc rano na balkonie,
coś ogrzało moje skronie,
to słoneczka pierwszy blask
Wiosna przyszła, rychło w czas.

Maj się zaczął, ciepło będzie,
zazieleni się już wszędzie.
Kwiatek, trawa, biały bez,
nawet żaba kumka też.

To jest wiosna, moi mili,
korzystajcie z takiej chwili.
Maj przywitał ciepło nas,
to radosny, piękny czas.

Maja S. SP 55


Wiosna, ach to ty!

Poszłam na spacer do parku i poczułam piękny zapach kwiatów. Kukułka wołała ku-ku, a kawki kłóciły się o tłustego robaka. Było tak kolorowo, nad moją  głową latały barwne motyle. Usiadłam na ławce i zrobiłam z malutkich, białych kwiatków, które rosły w pobliżu, wianek. Kiedy minęłam mały strumyk, z którego piły wróbelki nadleciała tęczowa ważka i usiadła na mym ramieniu. Moja nowa koleżanka cały czas była blisko mnie. Nagle usłyszałam krzyk. To była Sara, która wyszła na spacer ze swoim psem. Wabił się Krokus. Był zwyczajnym kundlem, ale bardzo dużym i puchatym. Skoczył na mnie 
i spadłam na trawę. Jaka soczysta zieleń, pomyślałam, gdy tak leżałam. Spostrzegłam wielkie mrowisko. Jedna mrówka niosła na plecach liścia większego niż ona sama. Mrówki są takie silne. Po chwili Sara zaproponowała, żebyśmy poszły dalej.
Ujrzałyśmy zarośniętą bramę, była otwarta. Weszłyśmy przez nią i naszym oczom ukazał się magiczny ogród. Rosły tam różne kwiaty i drzewa, jakich wcześniej nie widziałyśmy. Naszą szczególną uwagę przykuła dzika jabłonka. Miała ona bujne kwiaty, które ślicznie pachniały. Podleciała do nich mała pszczółka i zaczęła zbierać nektar. Krokus przestraszył się pszczoły
i uciekł. Pobiegłyśmy za nim. Rozpędzone nie zauważyłyśmy rowu, do którego wpadłyśmy. Mech wyścielał go niczym mięciutki dywanik. Z jednej strony na zboczu siedziała sobie żabka, wydaje mi się, że się nawet do nas uśmiechała. Próbowałyśmy się wydostać,  ale nadaremny nasz trud. Zmęczone zasnęłyśmy. Zbudził mnie telefon mamy. Okazało się, że nigdzie nie byłam, to był tylko sen.

Nel W. SP 48


Wiosna

Tutaj rosną trzy żonkile,
tam latają dwa motyle.
Przyleciały już bociany
i swe gniazda zbudowały.

Jest już ciepło, słońce świeci,
słychać radość wszystkich dzieci.
Tu krokusy, a tam bazie…
To jest wiosna w każdym razie!

Maria P. SP 35


Przychodzi wiosna

Na wiosnę jest bardzo ciepło,
dzieci lubią wychodzić na dwór.
Jest dużo słońca,
ale też często pada deszcz
są burze…
Z wiosną przylatują ptaki,
a kwiaty lubią słońce.
Często chodzimy nad morze, spacerujemy.
Lubimy wiosnę.

Szymon W. SP 45


Komentarze